אושר בוועדת שרים: חבר מועצת עיר יקבל שכר על ישיבות מועצה

    איתי גדסי No Comments on אושר בוועדת שרים: חבר מועצת עיר יקבל שכר על ישיבות מועצה

    הנושא עלה לראשונה לדיון ב"קול חי" • יוזם החוק, ח"כ אמסלם: "אם חבר מועצה צריך להיעדר ממקום עבודתו בכל שבוע למספר שעות וכתוצאה מכך אולי יפוטר מעבודתו העיקרית, זה מצב לא מקובל" • ישראל סילברסטין, חבר עיריית בית שמש: מקווה שבקרוב החוק יאושר סופית

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעתו של יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם לתגמול חברי מועצה בעבור השתתפות בישיבות מועצת עיר, אושרה בצהרים בוועדת שרים לחקיקה.

    נזכיר, כי הנושא עלה לראשונה במהלך שידור התכנית "מדברים אקטואליה" בקול חי, כבר לפני שנה וחצי, בעקבות פניה של יו"ר סיעת "דגל התורה" במועצת העיר בית שמש, ישראל סילברטין, שהעלה את הנושא לסדר היום במסגרת התכנית. היום, בעקבות אישור החוק בועדת השרים לחקיקה, אמר סילברסטין, כי הוא מקווה שבקרוב יאושר החוק בכל הקריאות בכנסת.

    ח"כ אמסלם הצהיר בשעתו בשידור ב"קול חי", כי יפעל באופן מיידי לכנס את ועדת הפנים בראשותו, ע"מ לגבש מתווה מסודר בשיתוף כל משרדי הממשלה ואגפי האוצר, בכדי לשנות את המצב, ולבנות מודל שיתגמל את חברי העירייה על עבודתם, ובנוסף, יוענקו להם תנאים נאותים למילוי עבודתם, כמו שירותי משרד ועוזרים,

    בעקבות אישור ההצעה בועדת השרים לחקיקה, אמר היום ח"כ אמסלם, כי "הרשויות המקומיות הן זרוע ביצועית של המדינה, למדינת ישראל יש אינטרס לחזק את הדמוקרטיה, בכך שחבר מועצה ישאל את השאלות הנדרשות ויבקר במקומות הנדרשים. אם חבר מועצה צריך להיעדר ממקום עבודתו בכל שבוע למספר שעות וכתוצאה מכך אולי יפוטר מעבודתו העיקרית, או שיאלץ עקב עבודתו הציבורית התובענית להפסיק את עבודתו כחבר מועצה, זה מצב לא מקובל.

    לדבריו, "בדקנו את המצב בארצות אחרות, בחלק ממדינות המערב חברי המועצה מקבלים שכר עבור עבודתם כולל הפרשות סוציאליות. בארצות אחרות לכל הפחות הם מקבלים החזרי הוצאות. רק אצלנו אנשים משקיעים ממרצם ומזמנם הפרטי, מפעילים את כל הוועדות הסטטוטוריות שבלעדיהן העיריה לא יכולה לזוז, עוזבים את מקום עבודתם ולא מקבלים אפילו החזר חניה. אני שמח שוועדת שרים לחקיקה הבינה את חשיבותו של חוק זה ויש בכוונתי לקדם אותו במהירות האפשרית".

    נציין, כי לפני חודשים אחרים התחייב משרד הפנים בפני ועדת הפנים לדרוש בתקציב הקרוב 60 מיליון שקל לתגמול חברי מועצות ערים.



    0 תגובות